söndag 20 maj 2012

En riktigt trivsam dag i Sörmland

Lite mör och väldigt glad är jag. Vi åkte på trädgårdsturné i öppna trädgårdar i Sörmland, och prickade in Björnlunda, Orrhammar och Lindbro. Oj, oj. Mycket att inspireras av.
Vi började med att angöra Orrhammar. En trädgård med mycket lek och lust i. En bergsknalle hade blivit världens tillgång istället för något tråkigt. Och min "omöjliga" växt lunddocka stod och nickade åt mig. Fattar inte varför jag tar död på planta efter planta. Den är så söt, och ack så begärlig.
På berget stod vad jag tror är ett olvon, som fått sällskap av en kramig klematis. Det var fint!
Och på Lindbro såg jag fina blad överallt (jag förstod nog inte vidden av hur många samlarväxter som fanns där). Former som mötte varandra.
Och i Björnlunda står mamma valnöt. Jag fick en liten unge, som jag redan börjat gulla med. Åh, vad fina träd det fanns på Björnlunda. Stön, skenkamelian kunde jag knappt sluta klappa på, men här kommer bilder på kaukasisk valnöt.
Och så fantastiskt trevligt folk - överallt! Så generöst att visa sina trädgårdar. Jag gottar mig redan åt att plantera min bäbis, tänker på bra platser där den kan trivas.

4 kommentarer:

  1. Härligt att höra att det blev en fin dag för er.Vi känner oss också väldigt belåtna med helgen, inte minst med alla supertrevliga och intresserade besökare. Varmt välkomna tillbaka!
    Vi på Orrhammar

    SvaraRadera
  2. Tack Mags! Självklart kommer vi gärna tillbaka till er underbara trädgård.

    SvaraRadera
  3. Nämen var vi på Björnlunda samtidigt???
    Tror vi Acchlejor var där vid ett tiden ungefär...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Åhå! Vi träffas säkert på något mer ställe, Helena. Hoppas jag, och att vi vet om det lite mer då i förväg. Jag tappade uppfattning om tid och rum, kommer inte ihåg när vi var på Björnlunda, men det var senare än ett.

    SvaraRadera