onsdag 17 oktober 2012

Jag var tydligen värd en bonus!

Löneförhöjningen blev sådär sist det var dags. Men - vad gör det när man har bra kontakt med vaktmästeriet på jobbet.

Idag fick jag min bonus!

Vi ska tydligen flyttas ihop i vårt jobbhus för att spara hyra, vi blir också färre. Det betyder aktivitet både här och där, till exempel med att rensa bland inneväxter och krukor. Tjohooo!

Såg en tung, härlig, höganäskrusbrun kruka som rullades bort längs en korridor. En ögonbrynsvinkning senare stod fyra sådana 50 literskrukor på rad för att lastas in i min bil. Hurra!






Tur att jag fick bra bärhjälp både på jobbet och hemma. Happy, happy! :-)

12 kommentarer:

  1. Vilken lycka att få så fina krukor! Så vackra.
    Mina höstsilverax, en mörk variant typ brunette, de luktar så starkt. Inte så gott faktiskt. Som en lite för stark jasmin-toalett-luktagott, om du förstår vad jag menar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha! Jag har också en mörk, av brunettetyp, sniffar och sniffar, men känner inget. Det kanske är lika bra det då ...

      Radera
  2. Grattis till fynden :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hélena! Jösses vad jag klurar på nästa tema för blommig fredag. Oj, oj. Upp och ned. Vad ska jag hitta på.

      Radera
  3. Skitsnygga krukor! Vilken tur vissa har ;)
    Jag spionerade lite på dina och Petras kommentarer ovan och vill oxå skriva lite om den..... Min luktar himelskt ...utomhus. Tog in en blomma och efter en stund höll jag på att storkna! Såååå för mycket! Jag är dessutom doftastmatiker så den åkte ut fortare än kvickt :) Men, vackra att se på :)

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-D Hm, undrar vad det är för fel på min snok. Hoppas på fint väder i helgen, så ska jag ställa mig vid höstsilveraxet och sniffa länge, länge. Får kanske ta in en stängel också.

      Radera
  4. Fina krukor! Grattis till att du var både uppmärksam och klok som bad få ta hand om krukorna. Tänk vad mycket fint som står bortglömt på lager över hela landet - tanken hissnar...
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är grymt nöjd! Undrar hur mycket de är värda, he, he. De kommer att bli så fina till sommaren (som bara är en liten skruttig vinter bort).

      Radera
  5. Vilka härliga krukor!
    Ha en skön helg/Malena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Underbara krukor, skruttiga mobilbilder dock. Blev för upphetsad för att kunna fota ordentligt. Trevlig helg!

      Radera
  6. Vilket kap! Mycket bättre än löneförhöjning ;) Trevlig helg

    SvaraRadera