lördag 16 mars 2013

Wartime Farm


Oj, oj. Jag har jättetråkigt. För trött för att orka städa, inget på tv, och just nu ingen mer läslust.

Jag förlorade mig i sajten till tv-programmet Wartime Farm: Rediscovering the skills and spirits of the world war II.

Tre brittiska historiker har helt sonika försökt leva som då, när England helt plötsligt behövde bli självförsörjande på matprodukter på ett helt annat sätt. Rätt kul läsning även om sajten är lite tråkigt uppbyggd.


Kvinnorna högg i som Lumber Jills. Ja, ni fattar.

Är du begåvad med en massa tv-kanaler ska den visst visas på Viasat History. Själv har jag bara bonn-kanalerna ... :-)

9 kommentarer:

  1. Det där är förmodligen rätt intressant ändå, kanske blir det aktuellt igen med tanke på klimatförändringarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte faktiskt samma sak. Men så tänkte jag också, fy på mig, min pessimistiska råtta. Hoppas vi har fel.

      Radera
  2. Noen dager er bare helt fryktelige! Så noen frø, og glem hele tv'n ;-)

    SvaraRadera
  3. Bonnkanaler...ja men de klarar man sig med väl? Eller inga alls. Jag kom på nu att jag har inte haft tv sen 2007. Saknar inte den alls!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Så lustigt, det är faktiskt inte så ovanligt att välja bort tv nu för tiden. Och ja, jag klarar mig finfint med bonnkanalerna. Det jag tittar på är kulturnyheter och vanliga nyheter. Något annat finns inte just nu. Och det gör inte särskilt mycket, faktiskt. :-)

      Radera
  4. Bonn-kanaler duger gott.Robert har blivit uppsagd så när han gjort uppsägningstiden så är det de som gäller här också och det räcker...inte mer vi tittar på TV.

    SvaraRadera
  5. I krigstider kommer styrkan och påhittigheten fram hos kvinnor.
    Här finns inte de tendenserna hos mig alls nu tyvärr.....

    SvaraRadera
  6. vet du jag har massor med kanaler men tittar nästan bara på bonnkanalerna förutom nu när HV71 spelar i slutspelet (ishockey)
    kul att du ville bli följare till min blogg
    jag lägger till dej i min blogglista och som följare till din blogg
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera