söndag 2 augusti 2015

En kopparödla fick vara fotomodell

 Tog hem min jobbkamera över helgen för att bli kompis med den.
En Canon EOS 70 D.


Gillar idiotknappen närbild.
Funkar fint tycker jag, även om det var svårt att få till skärpan snabbt nog. 




 Skönt att kameran suddar till bakgrunden själv, utan att man behöver tänka och ratta.




 Och så var jag lite elak mot kameran.
Skarpt soljus och en massa prylar att hålla reda på.
Sådär va?


Här använde jag närbild igen.
I hopp om att en myra skulle dyka upp på myrstigen precis när jag knäppte av.  


Idiotknappen landskap som ska ge skarpa bilder både i förgrund och långt bort och lite knalligare färger.


Kopparödla på närbildsknappen. Utan blixt.


Och med.






 Skitsvårt att ställa skärpan på små saker som rör sig.


Vildsvinsbök i skogen.
Äckliga färger, men har heller inte photoshoppat ett endaste dugg. 


Hitta gubben!

Jo, men jag gillar. Tror jag. Allt är ju en vanesak, men det här kan nog bli en trevlig bekantskap.

9 kommentarer:

  1. Har aldrig lärt mig det där med snabbkommandon eller vad det kallas, men du verkar ju ha full koll. Gillar kopparödlebilderna och till slut hittade jag gubben. Först letade jag efter nån formation i trädet.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Roligt med gubben! Han är ju ganska väl dold. Kul med kameran. Man lär sig med tiden och det är tur att de flesta motiven står still!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fine billeder - det er et kamera, du nok skal blive gode venner med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det ska nog bli bra det här. :-)

      Radera
  4. En sådan kamera skulle jag ha som suddade bakgrunde av sig själv utan inställningar.
    Här rattas det mycket och ibland hinner man knappt ställa in förrän föremålet är borta.
    Härliga bilder fick du ju.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men du kan ju dina saker du! Jag behöver den här hjälpen. :-)

      Radera
  5. Jodå, jag ser allt gubben, han lyckades inte gömma sig, fina bilder, gillar de med humlorna. Är inte så förtjust i krälande kryp.
    Ha det fint, och lycka till med nya kameran.
    Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Nä, det är ju många som inte gillar krälisarna. Och jag som tycker att de är så fina!

      Radera